Краща техніка і фрази ввічливої відмови людині в його послугах "

Краща техніка і фрази ввічливої відмови людині в його послугах "

Православие Перегляди: 95

Здрастуйте, шановані читачі блогу Валерія Харламова! Безвідмовна людина вважається позитивним персонажем, на якого варто дорівнювати, адже це так зручно для оточення. Але хтось замислювався про те, що йому доводитися відсовувати убік свої бажання і потреби заради задоволення чужих? І що завжди готовий прийти на допомогу тільки тому, що не уміє говорити «ні», боячись втратити розташування і любов. Тому сьогодні я хочу розповісти про те, як ввічливо відмовити людині, не завдаючи шкоди собі, і зберігаючи стосунки. Адже це дуже важливе уміння, без якого висока вірогідність потрапити в пастку і жити як маріонетка, яку усі ті, що бажають смикають за вірьовки.

Зміст:

Техніка відмови

1.Співчуваюча відмова

Є люди, що намагаються маніпулювати почуттям жалості, а бувають і ситуації, в яких незмінно вона виникає. Якщо ви відчуваєте, що вам не хочеться чогось робити, попри те, що вам дуже шкода іншу людину, просто заявите йому про своє співчуття, пояснивши, що не в силах йому допомогти. Якщо ж вам нав'язують свої послуги, аргументуючи тим, що співпереживають, скажіть, що дуже вдячні за пропозицію, але вам важливо впоратися з чимось самостійно, щоб перевірити свої сили або просто побути одному.

2.Компроміс

Ця техніка дозволяє потурбуватися про себе, надавши посильну допомогу. Тобто, якщо у вас викликають напругу певні моменти, обговорите їх, пояснивши, що справлятися з ними не будете. Якщо прохачеві дійсно потрібна ваша участь, нехай потурбуватися про те, щоб вам не доводилося переступати через себе, або прийме той факт, що ви приєднуватиметеся до нього по можливості. Приміром, що зможете відремонтувати машину приятеля, але тільки на вихідних, коли буде вільний час, якщо у цей момент його дружина пограє з вашими дітьми.

3.Дипломатичність

Ви як би не робите того, про що вас просять, але і не кидаєте у біді, підказавши інші варіанти вирішення проблеми, поділившись своїм досвідом. Якщо ви скажете: «Пробач, я зовсім не можу тобі в цьому допомогти, але у мене є знайомий, який спеціалізується на таких питаннях», то ваші слова, найімовірніше, сприймуться з вдячністю, а не злістю. Якщо, звичайно, співрозмовник не маніпулятор, звиклий користуватися іншими людьми і що не терпить слова «ні».

4.Прямота

Не варто шукати собі виправдань, особливо при відмові в зустрічі. Ось не хочеться вам бачитися з кимось, навіщо себе «насилувати» і витрачати час? Просто скажіть «ні», тому що відмовки залишають можливість вас переконати, вплинути на рішення. Якщо вам не хочеться когось бачити, навіщо давати йому зайву надію? При спробах тиску застосуєте метод «заїждженої пластинки», на кожну фразу відповідаючи одне і те ж, особливо допомагає при нав'язливості. Одноманітність з часом співрозмовникові надокучить і йому нема за що буде зачепитися у своїх аргументах.

5.Обгрунтованість

Не плутайте з виправданнями, в цьому випадку ви вказуєте реальні причини, які послужать аргументом, як начальникові, так і значимим людям. Головне, щоб фрази були короткими і ясними. Наприклад, «Я пообіцяла дитині сходити в цирк, і ніяк не можу підмінити вас на роботі». Існує навіть техніка, яка рекомендує використати цілих три причини.

6.Відстрочення

Для тих, хто не може собі дозволити бути незручним, відмінним варіантом буде відстрочення. Ви як би і не заявляєте категорично про те, що щось не робитимете, і при цьому не погоджуєтеся. Особливо зручно тим, що про причину відмови можна подумати у вільний час, а не «сушити голову» відразу ж, просто сказавши: «У мене на ці дні були деякі плани, я подивлюся, чи можна їх відкласти, і тоді вже дам точну відповідь».

Рекомендації

Не ваші проблеми

Скажу неприємну річ, але ви не всесильні, і за проблеми і складнощі інших людей відповідають вони самі. Тому важливо позбавитися від обтяжливого відчуття провини. Хоч би тому, що ви ні при чому до ситуації, яка виникла згодом певних дій іншої людини, і тільки йому тепер вирішувати, як бути далі. Так що, якщо вас докоряють у безсердечності, постарайтеся не сприймати як образу, просто людина злиться і намагається маніпулювати вами.

Зберегти стосунки

Якщо в проханні відчувається тінь вашого визнання, приміром, як кваліфікованого фахівця, то обов'язково поблагодарите людини. Скажіть, що вам приємне, що вас рахують таким профі. Порадійте за якісь зміни співрозмовника, задумав він ремонт або вирішив відправитися в подорож. Важливо, щоб провина за відмову «не паралізувала» людські відносини між вами. Вони можуть залишитися теплими і близькими, навіть якщо ви не взяли в чомусь участі.

Турбота про свої інтереси

Пам'ятайте, що успішні люди реалізовують свої інтереси, тому вони і успішні. Так що подумайте про те, скільки часу і можливостей ви втратили, догоджаючи іншим. Я не закликають ставати егоїстом, просто у всьому має бути баланс. Ставити хрест на своїх інтересах або зовсім не допомагати іншим — дві крайнощі, і їх краще не допускати.

Отлючайте звук на ніч

Якщо ніякі форми ввічливого роз'яснення не допомагають, і людина дозволяє собі «смикати» вас серед ночі, то просто відключайте звук перед тим, як лягаєте спати. І якщо вас звинувачуватимуть у безсердечності і ігноруванні, чітко означайте свої межі, кажучи, що під час відпочинку вважаєте за краще забезпечити собі комфорт і спокій, тому дзвонити і писати безглуздо після 22:00.

Не вибачатися

Не варто захоплюватися вибаченнями, інакше ви дасте зрозуміти співрозмовникові, що на вас легко вплинути, що ви не поважаєте себе і свій час, і що, якщо постаратися, то вас можна «зламати», злегка торкнувшись емоційного стану. А саме, страх відкидання із-за незручності і відчуття провини, адже світ все ще живе під девізом «Завжди приходь на допомогу, навіть якщо це зовсім суперечить твоїм інтересам»

Невербалика

Рекомендую вивчити уважно статтю про прийоми невербального спілкування. Вона допоможе вам зрозуміти, які пози, жести і міміку варто використати, щоб відчути упевненість у своїх силах.

Оцінити і відмовити

Коли вам пропонують допомогу, а ви розумієте, що зовсім її не потребуєте, то, щоб не скривдити людину, можете сказати, що вам дуже цінні його послуги, але доки ви відмінно справляєтеся самостійно. І якщо раптом виникнуть складнощі або питання, ви матимете на увазі, до кого звернутися, і якщо що, рекомендуватимете друзям.

Відмовки

Якщо ви придумуватимете відмовки, пов'язані з особистою некомпетентністю, то це провокуватиме на доказ зворотного. Адже тоді співрозмовник наполягатиме на тому, щоб ви спробували спершу, завіряючи, що вірить у вас. Так що простіше буде сказати, що вам не хочеться або зовсім немає вільного часу.

Не бути належним

І пам'ятаєте, у цьому світі ви нікому нічого не повинні, ви робите щось, тому що хочете, тому що піклуєтеся про інше і любите його, і це ваш вибір. Нерідкі приклади, коли люди намагаються нав'язати виконання якої-небудь роботи і зобов'язань, диктуючи те, що ви повинні і точка. Контраргументом може бути питання, а що він повинен вам у відповідь?

Висновок

А на сьогодні все, шановані читачі! Не давайте користуватися собою, якщо ви цінуватимете себе, то у оточення не залишиться вибору, окрім як наслідувати ваш приклад. І про всяк випадок рекомендую ознайомитися із статтею «Як аргументувати і довести правоту своєї думки будь-якій людині»?.

Матеріал підготувала Журавина Аліна.

[1796] [1]

24

[1796] [1]

[1796] [1]

"

 

Cgbcjr ksnthfnehb

Надрукувати