Японська система кайдзен : ключ до успіху на кожен день "

Японська система кайдзен : ключ до успіху на кожен день "

Здрастуйте, шановані читачі блогу Валерія Харламова! У японців особливий, послідовний підхід до робочого процесу. Якщо їх не влаштовує посада, вони не вважають звільнення виходом, а приймають рішення удосконалити свої навички, щоб діяльність почала приносити успіх і задоволення. Така філософія, її ще називають система кайдзен, завдяки якій японці славляться своєю працездатністю, якісним і модернізованим виробництвом. І сьогодні я познайомлю вас з її основними принципами і положеннями.

Зміст:

  • Характеристика системи
  • Правила
  • Перше правило «одна хвилина»
  • Правильне питання
  • П'ять принципів
  • Етапи вдосконалення
  • Застосування у буденному житті
  • Висновок

Характеристика системи

Кайдзен розшифровується і переводиться, як, «постійне, безперервне поліпшення»

Тобто, про що я говорила на початку, якщо людина потрапила на роботу в якості прибиральника, існує величезна вірогідність того, що до кінця своїх днів він їм і пробуде. Зате стане майстром своєї справи, не звинувачуючи долю і оточення в тому, що так склалося життя.

За рахунок постійного поліпшення результат діяльності не буде короткостроковим, саме в цьому і полягає стратегія цього підходу, він орієнтований на перспективу, економію внутрішніх ресурсів і часу. Не має обмежень, будучи способом мислення, тому застосовувати можуть люди з абсолютно різними обов'язками, як на роботі, так і в повсякденному житті.

Принцип кайдзен полягає в тому, що вважає важливим вирішувати проблеми спільно і відразу ж, у міру виникнення. Не так, як зазвичай прийнято, шукати винуватих і відповідальних, а безпосередньо усі зусилля кидати на пошуки варіантів виправлення помилок, при чому, вони мають бути бюджетними. Завжди ставити під питання навіть звичний, налагоджений процес, придумуючи, як його модернізувати і спростити.

Правила

Ця методика в основному орієнтована на те, щоб якісно і швидко усувати складнощі. Адже, якою б успішною компанія не була, без проблем не обійтися. І щоб управління було ефективним, керівник велику частину часу зобов'язаний проводити безпосередньо на виробництві, а не у своєму кабінеті. Тому що повинен володіти інформацією про свій продукт, знаючи усі тонкощі і нюанси, тільки тоді він зможе приймати вірні рішення стосовно діяльності підприємства. У статті, про 14 принципів Дао Тойота, згадувалося про те, що ця успішна корпорація неухильно дотримується стратегії «працюй як черепаха, а не заєць», приділяючи максимальну увагу процесу, а не гонці за результатами.

Перше правило «одна хвилина»

Полягає в тому, що щодня робити дуже маленький крок, завдовжки в хвилину у бік своєї мрії і реалізації планів. На перший погляд, здається, що зовсім за такий проміжок неможливе щось встигнути зробити, але насправді це не так. Приміром, ви хочете вивчити іноземну мову. Приділяючи щодня по 60 секунд на одне нове слово, ви з часом значно поповните словниковий запас. Цей спосіб вбиває усі спроби придумати відмовку про те, що немає часу здійснювати бажане. У особи, що практикує цей метод, підвищується рівень самооцінки і падає тривога у зв'язку з відкладанням чогось важливого на потім. До речі, звикнувши приділяти увагу одній і тій же справі щодня, спробуйте трохи збільшити час з однієї хвилини до п'яти.

Правильне питання

Якщо при кожній невдачі і складності ви ставитимете питання «Чому так сталося»?, те зможете усвідомити свої помилки. Тільки є один момент - запитувати слід п'ять разів підряд. Хоч і виглядає надмірно докучливо і «прискіпливо», але так ви дійдете до істинної причини виникнення проблеми.

П'ять принципів

Дотримуватися їх просто необхідно, щоб упевнено, крок за кроком рухатися до своєї мети і досягати успіху.

  • Чистота. Не лише ви маєте бути чистими і охайними, але і робоче місце, і неважливо, в офісі ви або в цеху. Приміром, увечері, перед тим, як збиратися додому, приберіть спочатку за собою, і тоді наступного дня вам не доведеться витрачати час на прибирання, коли стоятимуть питання набагато важливіше.
  • Дисципліна. Дуже важливо дотримуватися правил техніки безпеки і шанобливо відноситися до керівників. У країнах СНД досі спостерігається відокремленість працівників, які не погоджують порядок дій, рахуючи свою думку єдино вірним, від чого виникає маса складнощів вже у самої корпорації. Пам'ятайте байку «Лебідь, рак і щука»?
  • Порядок і пріоритети. Якщо ви читали статтю, про біологічні ритми, то в курсі, що перший годинник після пробудження є найефективнішим, а, отже, найскладніші питання необхідно вирішувати з ранку, інакше після обіду рівень енергії падає, і мозок не здатний так швидко обробляти інформацію. Складайте план дій на кожен день, тоді ви зможете об'єднати виконання поставлених перед собою завдань, значно заощадивши час, ресурси і сили.
  • Вибірковість. Ви повинні переглянути не лише фінансові, тимчасові витрати на виконання завдання, але і навіть свої переваги і звички. Може, ви з ранку звикли пити каву з колегами, щодня втрачаючи хвилин по 20-30 робочого часу, чому не устигаєте виконати свої обов'язки в строк? Чи перевіряєте пошту кілька разів в годину? Ви повинні вибірково підійти до планування свого робочого процесу.
  • Стандартизація. Суть стандартизації полягає в тому, що, як тільки ви виявили баланс у виробництві, що щось дає добрий, очікуваний результат - обов'язково зробіть це стандартом організації, на який дорівнюватимете надалі. Наприклад, коли ми придбаваємо товар німецького або японського виробництва, то точно знаємо, що можемо бути спокійні з приводу якості, тому що він прослужить довше, ніж декілька дешевих китайських.

Детальніше про 5s, можна почитати тут.

Етапи вдосконалення

Будь-яка компанія, що вирішила вжити заходи, щоб вийти з кризи, повинна пройти наступні етапи:

  1. Поставити перед собою основну мету - удосконалити якість товару і підвищити конкурентоспроможність організації. При чому, ця мета зобов'язана бути стабільною, незалежно від успіху і популярності продукції.
  2. Прийняти філософію кайдзы, при чому, починаючи від керівника і закінчуючи прибиральником або двірником.
  3. Налагодити виробництво так, щоб акцент робився на його якості, а не кількості.
  4. Звести до мінімуму витрати і усілякі витрати, збої в роботі.
  5. Не зупинятися у вдосконаленні якості обслуговування, думаючи про те, як максимально потурбуватися про клієнтів.
  6. Постійно навчати і підвищувати кваліфікацію своїм співробітникам, створивши, так званий, Інститут Роботи.
  7. Організувати процес так, щоб було комфортне не лише клієнтам, але і працівникам.
  8. Персонал повинен відчувати свою значущість і потрібність, тоді він буде готовий брати на себе відповідальність за розвиток компанії.
  9. Виробнича діяльність має бути без обмежень і бар'єрів. Я маю на увазі, що не варто ставити межі між підрозділами, краще, якщо вони працюватимуть разом. Так вони зможуть спрогнозувати які-небудь проблеми і спільно знайти шляхи їх рішення.
  10. Важливо зрозуміти, що сама система відповідає за ефективність роботи і якість продукту, тому не слід звинувачувати і штрафувати співробітників за зниження або відсутність продажів.
  11. Обов'язково вивчити усі нюанси, що заважають повноцінній діяльності персоналу, для того, щоб усунути їх і підвищити результативність виробництва.
  12. Придбати техніку, яка спростить робочий процес.
  13. Ввести програму саморозвитку на корпоративному рівні.
  14. Замотивировать абсолютно кожного працівника, щоб він не лише прагнув приносити користь корпорації, але і хотів залишитися в ній як можна довше, удосконалюючись і просуваючись.

Застосування у буденному житті

Японська система ефективна не лише в управлінні величезними корпораціями, її можна застосувати абсолютно у будь-якій сфері життя людини. Приміром, ви прочитали статтю, про здоровий спосіб життя, і вирішили переглянути свої звички, щоб як можна довше зберегти молодість і здоров'я. Для розробки плану дій чудово підійде схема п'яти принципів, щоб було зрозуміліше, розпишу покроково:

  1. Вибірковість - берете аркуш паперу і виписуєте усі плюси і мінуси свого способу життя, що приносить користь, а що краще виключити.
  2. Пріоритетність - складаєте план дій, тобто чіткий графік відвідування тренажерного залу, меню із забороненими продуктами, записуєтеся на тренування і так далі
  3. Чистота - при веденні здорового способу життя думки також мають бути впорядковані, тому включите в розклад дихальну техніку і медитацію.
  4. Дисципліна - щоб добитися результатів, не варто давати собі поблажок, неухильно виконуючи рекомендації і графік.
  5. Стандартизація - зробіть здоровий спосіб життя постійним, вносячи корективи в живлення і тренування.

Висновок

А на сьогодні все, шановані читачі! Наостанок хочу порекомендувати книгу, яку написав Масааки Имаи, щоб вникнути в усі нюанси філософії країни Висхідного Сонця «Кайдзен : ключ до успіху японських компаній». А також не забувайте підписуватися на блог, щоб бути в курсі нової і корисної інформації, яка допоможе вам стати краще і успішніше.

Матеріал підготувала Журавина Аліна

[1748] [1]

2

[1748] [1]

[1748] [1]

"

Найефективніші і стратегічно важливіші інструменти планування діяльності людини "

Найефективніші і стратегічно важливіші інструменти планування діяльності людини "

Здрастуйте, шановані читачі блогу Валерія Харламова! Сьогодні я розповім вам, які існують інструменти планування діяльності. Ця інформація важлива не лише підприємцям і зайнятим керівникам, а взагалі кожному, навіть студентові і домогосподарці. Вона значно економить час і допомагає завжди бути в курсі усіх намічених планів і зустрічей.

Зміст:

  • Список методів
  • Сховище завдань
  • Розподіляйте по категоріях
  • Ієрархія
  • Угрупування
  • Сумісність
  • Делегування
  • Ведіть календар подій
  • Интелектуальные карти
  • Електронні помічники
  • Google календар
  • eM Client
  • Shifter
  • do
  • Clara
  • Pick
  • Wunderlist
  • LeaderTask
  • Висновок

Список методів

Про те, як правильно розставляти пріоритети і створювати цілі,  ви можете шанувати тут. Зараз же давайте перейдемо безпосередньо до списку найефективніших методів, які значно заощадять ваш час :

1.Сховище завдань

Ведіть записи у будь-якому зручному для вас гаджеті, нехай те буде планшет або смартфон, головне, щоб він завжди був з вами поруч. Деякі віддають перевагу звичайним блокнотам, оскільки знижується ризик втрати даних із-за якого-небудь «Глюка» системи, а також незалежність від зарядки. Так що будь-які свої ідеї, думки і завдання відразу ж виписуйте, це дає більше шансів на те, що вони втіляться в життя, а не будуть забуті.

2.Розподіляйте по категоріях

Так не буде уся інформація звалена в купу, інакше на пошуки необхідного доведеться витрачати силу-силенну часу і сил. Тобто ідеї окремо, робочі і побутові завдання також, і так далі, залежно від ваших обов'язків і зобов'язань.

3.Ієрархія

Вона обов'язково має бути присутньою, тому що деякі справи можуть почекати, а деякі повинні реалізовуватися миттєво. До речі, таке планування, коли розраховуються ресурси і кожен крок, допомагає заздалегідь зрозуміти, наскільки реальний якийсь проект або бізнес і чи варто рухатися в цьому напрямі.

4.Угрупування

Коли у нас є список завдань, ми можемо простежити, які з них схожі, щоб згрупувавши, реалізувати одночасно. Наприклад, якщо необхідно поповнити запас канцелярії, це можна зробити одночасно і з купівлею продуктів додому, щоб кілька разів не вибиратися по магазинах.

5.Сумісність

Економте свій час, поєднуючи деякі справи. Наприклад, знаходячись в черзі в лікарні, або до начальства, є можливість вивчити документи, або шанувати розвиваючу літературу. Під час поїздки на роботу прослуховуйте аудіокниги і інше.

6.Делегування

Подумайте над тим, яку роботу в змозі делегувати підлеглим, або близьким. Ясно, що ви зробите набагато краще, але іноді, щоб успішно виконати складне завдання, слід не розтрачувати сили даремно на дрібниці, які в змозі виконати хтось інший.

7.Ведіть календар подій

Виписуючи плани і призначені зустрічі з жорсткими датами. Можна в телефоні, або креслити графік на папері, обводити настінний календар, клеїти стикеры. Головне, щоб вам було зручно, тому що ніякі методи не допоможуть, якщо з якихось причин вам не підійшли.

8.Интелектуальные карти

Значно заощадити енергію і час допоможе малювання інтелектуальних карт, їх ще називають mind map. Це схематична замальовка, як би надання матеріалу цифрового виду. Детальніше про них можете дізнатися з наступної статті. Окрім того, що спрощує процес запам'ятовування, така карта допомагає побачити ситуацію цілісно і об'єктивно оцінити її.

Електронні помічники

Google календар

Він синхронізується і з іншими продуктами Google, також є можливість відправляти собі повідомлення на телефон, щоб нагадати про щось. Це дуже зручно, коли з якихось причин немає доступу до інтернету, ви завжди будете в курсі майбутніх подій. До того ж туди зручно заносити дані, коли під рукою немає блокнота з ручкою.

Посилання на гугл.

eM Client

Це комунікатор, по функціональності настільки універсальний, що будь-яке стратегічне планування і целеполагание проходить з легкістю. eM Client робить можливим обмін повідомленнями з різних соціальних мереж, синхронізується з іншими календарями і колегами. По вашому бажанню здатний робити розсилку засідань, відправляти запрошення на зустріч і інше.

Інтерфейс програми, дуже простої і інтуїтивно зрозумілий. Базові можливості програми безкоштовні. З мінусів бачу тільки англійську версію офіційного сайту, але проблему вирішує гугл хром. При натисненні правою кнопкою миші, вибираємо перекласти на російський. Сама ж програма, при скачуванні і установці повністю русифицированна.

Ось посилання на офіційний сайт.

Shifter

Мобільне застосування. Ідеально підходить для тих, у кого позмінний тип роботи. Дає можливість розпланувати графік на багато часу вперед, що виручає в тих ситуаціях, коли необхідно виконати іншу роботу, або запланувати захід, адже не доведеться з календарем сидіти вважати, збиватися, плутатися і інше.

Додаток дуже простий. При першому запуску буде запропоновано пройти короткий повчальний курс, по користуванню додатком.

Посилання на плеймаркет.

Any.do

Має у своєму арсеналі основні функції, які знадобляться кожній зайнятій людині. У цьому застосуванні дуже простий інтерфейс, розбереться навіть той, хто уперше почав користуватися подібним помічником. Якщо немає можливості записувати, приміром, будучи за кермом, ви завжди зможете продиктувати завдання, яке буде розпізнане і збережеться у вигляді текстової замітки. Зручно ще і тим, що, приміром, якщо ви опинитеся в тому місці, де пропонують послугу, яка вам потрібна і ви її внесли в список, — Any.DO відразу ж дасть про це знать.

Ось представте, заїхали ви в ресторан обговорити з партнером фінансове положення компанії, і ваш телефон дає підказку, що на цій території, зовсім поряд продаються квитки в оперу, адже ви ще тиждень тому зафіксували, що вам необхідно зробити подарунок дружині, але все ніяк не дістанетеся до кас. Плюс ще і скидає точне місцерозташування на карті. Незамінна штука і дійсно особистий кишеньковий помічник.

Також в Any.DO ви зможете прикріпити до якоїсь запланованої справи детальну інформацію, вказавши контакти людини, яка їм займатиметься, і не просто так, для пам'яті, а з метою сповіщення його про створений обов'язок. Тобто ця замітка буде йому відправлена на телефон. У невеликих компаніях і підприємствах це застосування має успіх.

Ось, на офіційний сайт, посилання.

Clara

Роботу цього помічника доведеться сплатити, але це того коштує. Clara контролює ваше листування в електронній пошті, і, коли помітить дані про яку-небудь подію, автоматично занесе його у ваш календар.

Програма тут.

Pick

Ідеальний для тих, хто дуже часто організовує зустрічі, тому що, як тільки ви складете розклад, ви зможете скинути його колегам, плюс до усьому Pick сам відправить повідомлення про місце і час тій людині, яка вказана в записах.

Узяти його ось тут.

Wunderlist

З його допомогою будь-які процеси планування проходитимуть ні без чого. Ви зможете додавати завдання, навіть підзадачі для об'ємних цілей, замітки, нагадування, а також виділяти пріоритетність. Синхронізується як з іншими облаштуваннями власника, так і з його колегами або підлеглими. І, що важливо, ліцензію на нього ви отримаєте безкоштовно. Якщо вам буде цікаво більший дізнатися про це застосування, пишіть в коментарях, відповім на питання, що цікавлять. Цим застосуванням я користуюся сам, для мене це незамінний планувальник.

Викачати тут.

LeaderTask

Підходить для усіх платформ, ліцензія коштує недешево, але є 7-мидневная пробна версія. Вважається лідером серед планувальників. Завдання, плани і цілі розташовуються відразу в календарній сітці, що дуже зручно, а ще до них можливо прикріпити файл з необхідними даними, змінити колір і настроїти фільтри пріоритетності. Як і в попередніх версіях, існує прив'язка контактів, яким ви зможете відправляти повідомлення.

Програма тут.

Висновок

А на сьогодні все, шановані читачі! Список складають найефективніші і робочі інструменти, якщо ви користуєтеся іншими, поділитеся інформацією в коментарях, можливо, вони стануть корисними для інших. Спасибі за увагу, і не забувайте підписуватися на блог, щоб не упускати нові і цікаві статті про саморозвиток!

Матеріал для статті підготувала Журавина Аліна.

[1329] [1]

6

[1329] [1]

[1329] [1]

"

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.

Privacy Protected