Правила безконфліктного спілкування "

Правила безконфліктного спілкування "

Здрастуйте, шановані читачі блогу! Ця стаття для тих, хто хоче виключити спори зі свого життя і навчитися формувати стосунки, засновані на повазі і довірі. Стати цікавим і приємним співрозмовником, а також добитися успіхів в реалізації поставлених завдань. А безконфліктне спілкування якраз і припускає усе вищезгадане, будучи грунтом для зародження чогось цінного і хорошого з конструктивно побудованого діалогу.

Зміст:

  • Правила
  • Конфликтогены
  • Докори
  • Узагальнення
  • Ради
  • Жорсткість меж
  • Лайки
  • Эмпатия
  • Принципи
  • Прийоми
  • «Я-сообщения«
  • Досвід
  • Бути щирим
  • Активне слухання
  • Завершення

Правила

Конфликтогены

Існує таке поняття, як конфликтоген - це те, що провокує на виникнення сварки, конфліктної ситуації. Не кожна людина здатна помітити, що використовує їх під час розмови. Чому потім дивується або засмучується, що доводиться стикатися з агресією з боку оточення.

Тому пропоную розглянути види конфликтогенов, які існують. Щоб не доводилося роздумувати про те, чому у інших людей однотипні реакції на ваші слова і дії. Та і усвідомлення наслідку своїх дій допоможе передбачити масу ситуацій, стосунків, що руйнують будь-який тип. Отже, гарантовано викликають злість і неприйняття :

Докори

Вони є однією з форм прояву емоційного насильства. Хоча в суспільстві є нормою спілкування, особливо у виховному процесі. Той, кому докоряють, переживає почуття провини за невідповідність своєї поведінки з очікуваннями оточення. А так само злість, у вигляді цілком природної захисної реакції.

Узагальнення

Люди різні, навіть якщо здійснюють схожі вчинки. І кожній людині важливо відчувати себе унікальним, особливим. Яким він по факту і являється. Але узагальнення зводять до мінімуму той факт, що в нім бачать окрему особу. Припустимо, формулювання: «Усі чоловіки однакові» дуже часто використовується жінками, які розчарувалися у вибраних партнерах.

Негативний досвід побудови близьких стосунків спотворює сприйняття представників чоловічої статі загалом. Цим висловлюванням, мало того що вони створюють бар'єр в процесі бесіди, але і позбавляють себе можливості помітити дійсно гідних чоловіків в оточенні.

Ради

Наполегливість в навішуванні своєї думки стосовно якогось питання призводить до того, що компанію такої людини прагнутимуть уникати. Кожен має право не лише на життя, але і на те, щоб жити, як йому хочеться, навіть здійснюючи помилки. Тому якщо будь-яка спроба поспілкуватися з вами закінчується роздачею цінних порад - не дивуйтеся, якщо воднораз вас попросять віддалитися. І як можна на довше.

Жорсткість меж

Якщо людина не просить, а вимагає розмовляти з ним так, як йому хочеться і встановлює заборону на якісь теми - виникає маса напруги від несвободи, неможливості прояснити важливі питання. Подібна поведінка створює сприятливі умови для виникнення конфлікту. Тому що рано чи пізно до забороненої розмови співрозмовник повернеться. Адже його потреба залишилася нереалізованою. Такий собі незавершений гештальт. А, як ви знаєте, психіка прагнути завершити незавершене за всяку ціну.

Лайки

Матюки або ті, що ранять, б'ють по самооцінці, загрози, можливо і допомагають випустити пару, але ось налагодити контакт - не особливо. Жартома - так, якщо люди знаходяться на одній хвилі, але в напружений момент напевно тільки погіршать ситуацію.

Як ви зрозуміли, слід не просто виключити конфликтогены зі свого повсякденного спілкування, але і утримуватися, коли їх використовують по відношенню до вас. Ви-то вже розумієте, до чого вони призводять, а ваш співрозмовник може не мати в розпорядженні цієї інформації або не бажати перетворювати своє життя в кращу сторону, займатися саморозвитком.

Эмпатия

Эмпатия - це здатність співпереживати іншій людині. І ніякі принципи побудови конструктивного діалогу не допоможуть, якщо ви не умієте співчувати і розрізняти, які емоції відчуває співрозмовник. Окрім іншого важливо використати доброзичливі посилання, які створюють сприятливий грунт для приємної розмови. До їх числа входить:

  • Компліменти. Головне, щоб був дійсно правдивий і щирий комплімент, а не лестощі, які спрацюють протилежним чином. Нехай навіть він не торкатиметься теми розмови, завжди буде доречна нотатка про щось приємне, красивому, що справило на вас враження.
  • Посмішка. Вона викликає прихильність до себе, особливо, якщо добродушна і щира.
  • Похвала. Згадайте себе, коли вас хвалять, чи піднімається настрій? У такі моменти навіть готовність вступати в словесний бій пропадає.
  • Зацікавленість. Виявляйте цікавість до особи співрозмовника, це основа побудови довірчих і близьких стосунків.

Ці доброзичливі посилання стимулюють вироблення ендорфінів або як їх ще називають, гормонів щастя. А щасливій людині не хочеться воювати і конфліктувати.

Конфиктогены же навпаки, підвищують рівень адреналіну і норадреналіну - гормони стресу, що провокують на активні дії, боротьбу.

Принципи

Існують певні положення етики спілкування, наслідуючи які особа підвищить свою комунікабельність і здатність вести конструктивні розмови, залагоджувати конфлікти.

Отже, основні принципи:

  • Порядність. Тобто, слід відноситися до іншої людини, навіть незнайомої з повагою, вважаючи його порядною особою. Незалежно від того, представником якого соціального рівня він є.
  • Збереження суверенітету і недоторканості людської гідності. Кожен з нас має право вважатися гідним. Тому і спілкуватися з оточенням слід так, щоб не принижувати їх особу.
  • Терпимість. Готовність приймати той факт, що у інших можуть бути зовсім відмінні від ваших погляди на життя, політику, релігію, виховання і інше.
  • Справедливість і благородство. Важливо проявляти тактовність, повага до меж інших людей і прагнути до об'єктивності.
  • Милосердя. Проявляти співчуття і допомагати тим, хто знаходиться в складних життєвих обставинах, замість того щоб піднімати свою самооцінку за їх рахунок.
  • Ненасильство. Будь-який вид насильства - цей прояв агресії.

Прийоми

«Я-сообщения«

Замість того щоб докоряти партнерові, звернетеся до нього з проханням у вигляді «Я-сообщения». Якщо вам щось не подобається, шанс того, що вас почують, зросте у багато разів, якщо ви заявлятимете про себе і свої почуття, а не знецінюватимете і винитимете іншого. Зверніть увагу на різницю побудови фраз : «Ти поганий і безглуздий, хіба не міг зробити інакше»? і «Коли ти так поступаєш, я засмучуюся. Міг би ти так більше не робити, тому що це заподіює мені біль»?. Перший варіант явно звучить як звинувачення, відповідно, ніякого співчуття не викличе. І тим більше бажань бути акуратніше у своїх діях по відношенню до того, що говорить.

Кожній людині важливо відчувати, що він хороший, розумний, цікавий і інше. Чому кожна негативна оцінка сприйматиметься у багнети. Тоді ні про яке конструктивне вирішення питання не може бути і мови. Злість, навіть якщо не буде відкрито проявлена в силу потужності осуджуючої фігури, вона все одно виникне. Руйнуючи поступово довіру і близькість.

Досвід

Коли ви даєте пораду - це означає, що ви відчуваєте себе сильнішим і розумнішим, ніж партнер. Влада у вас в руках і це може не подобається тому, хто хотів би бути як мінімум, нарівні з вами. Запам'ятайте, якщо ви даєте пораду - ви тоді і несете відповідальність за наслідки.

Ви можете поділитися досвідом, як, наприклад, ви справлялися в якійсь ситуації. Але ні в якому разі не настоювати на здійсненні вчинку, який, на вашу думку є правильним. Навіть якщо до вас звернулися за порадою, формуйте відповідь так, щоб у тієї людини залишався простір для самостійного ухвалення рішення.

Те, що допомогло колись вам, не означає, що ідеально підійде для інших. Знову-таки, згодяться «Я-сообщения», коли ви розповідаєте історію про себе, а не даєте цінні вказівки, як потрібно правильно жити.

Бути щирим

Якщо вам не хочеться обговорювати якусь тему, не варто обривати спроби співрозмовника схожими фразами: «Все, ця тема закрита», «Більше про це ні слова» і інше. Не прояснення важливих питань нагадує дитячу гру в хованки. Коли дитина закриває обличчя руками і думає, що він не видно, раз він нічого не бачить. І якщо про проблему не говорити, це не означає, що її немає. Згодні?

У такому разі, будьте щирі і скажіть про те, що спогади про щось завдають вам біль, тому ви доки не готові до подібної розмови. Чи як там насправді у вас відбувається.

Активне слухання

Особа, яка володіє інформацією про прийоми активного слухання, а також використовує їх в повсякденному спілкуванні, здатна завоювати розташування абсолютно будь-якої людини. Вчіться слухати і чути саме те, що вам хочуть донести. Люди схильні додумувати і фантазувати, замість того щоб прояснювати, як насправді йдуть справи.

Саме з цієї причини ми іноді стикаємося з тим, що зовсім не знаємо близьку нам людину. А все тому, що придуманий образ заважав бачити його реального. Тому освойте техніку активного слухання, так ви не лише налагодите контакт з оточенням, але і дізнаєтеся багато про них нового. Того, що раніше не помічали.

Завершення

Якщо вже склалося так, що конфлікт стався, ознайомтеся з цією статтею. У ній вказані найбільш ефективні способи його вирішення.

Цінуйте кожну свою хвилину, не варто витрачати життя на створення сварок, які не призводять до реалізації своїх бажань. Якщо у вас є потреба в руйнуванні іншої людини - подумайте над своєю агресивністю. А також спробуйте знайти інші методи, які допоможуть розрядити накопичений негатив. Бережіть себе і близьких!

А наостанок рекомендуємо шанувати статтю, про способи розвитку свого активного і пасивного словникового запасу.

Матеріал підготувала психолог, гештальт-терапевт, Журавина Аліна

[6684] [1]

0

[6684] [1]

[6684] [1]

"

Чому усім потрібна артикуляція мови? "

Чому усім потрібна артикуляція мови? "

Здрастуйте, шановані читачі блогу! Артикуляція мови складається з рухів і різних станів органів мови, що забезпечує вимову звуків. І все для того, що спілкуватися, ділиться думками, почуттями і ідеями. Бути зрозумілими іншим людям, почутими. І сьогодні пропоную розглянути, який непростий процес вона є, а також те, які основні мовні розлади існують.

Зміст:

  • Для чого розвивати?
  • Як народжується звук?
  • Органи, що відповідають за мову
  • Головні причини неправильного звучання
  • Неправильне положення органів
  • Опора тільки на голосові зв'язки
  • Льонь
  • Класифікація розладів
  • Дизартрії
  • Дислалії
  • Дисглосии
  • Дисфемия
  • Афазії
  • Дислексия
  • Рекомендація
  • Завершення

Для чого розвивати?

Зазвичай менеджери по персоналу, керівники і інші особи, які приймають на роботу співробітників, вже з телефонної розмови розуміють, підходить їм кандидат, чи ні. А знаєте, як вони це визначають? По голосу, дикції, темпі і манері говорити.

Тому ті особи, які «проковтують» слова або взагалі, говорять не особливо виразно, значно програють тим, хто не має подібних складнощів.

Уявіть собі лектора, оратора, який під час свого виступу розмовлятиме невиразно і невпевнено. Як ви думаєте, отримає він повагу і визнання аудиторії? Швидше за все, половина з них покине приміщення раніше закінчення лекції, а частина, що залишилася, займеться своїми справами.

Неможливо тривало утримувати увагу на людині, що не уміє правильно підносити інформацію. Навіть якщо вона дуже цікава.

Як народжується звук?

У нижній частині глотки у нас знаходиться голосова щілина, яка плавно переходить в трахею. Так от, звук з'являється, коли між голосових зв'язок проходить повітря, вони починають вібрувати, чому розміри голосової щілини змінюються. В мить, коли людина вимовляє дзвінкі звуки - вона змикається, а коли глухі - навпаки, розходиться.

Якщо часто напружувати зв'язки, вони почнуть товщати. Чому звуки перестануть бути дзвінкими, високими. Це як під час тренувань ростуть м'язи і людина ставати потужнішим, сильнішим, а не витонченим. Так і голос звучить низько, з хрипотою.

Від перенапруження вони навіть можуть «відмовити», оскільки з'являються вузли, які ще називають «мозолями». Ці вузли заважають вібрувати зв'язкам, а позбавитися від них можна тільки хірургічним шляхом.

Ось чому співаки, актори і оратори бережуть голос від перенапруження. Якщо вони його одного разу втратять - повернути буде дуже складно. Принаймні, в такому звучанні, як його був раніше.

Більшість з них намагається в повсякденній розмові використати грудний резонатор. Тобто, говорити не за допомогою горла, а видавати слова «з грудного відділу».

Органи, що відповідають за мову

  1. Головний мозок

Саме він посилає імпульси до інших частин тіла, що відповідають безпосередньо за здатність говорити. Чому нам не доводиться напружуватися і контролювати процес утворення звуків, це відбувається на підсвідомому рівні, як і дихання, моргання...

  1. Дихальний апарат

Легені, бронхи, трахея, діафрагма і грудна клітка забезпечують той потік повітря, яке потрібне для коливання зв'язок.

  1. Безпосередньо, органи мови. Можуть бути активні і пасивні.

До активних відносять:

  • Гортань, що складається з хрящів і м'язових складок. Простір в ній і називають голосовою щілиною.
  • Глотка. Вона має властивість розширюватися і звужуватися.
  • Мова. Він ділиться на три частини - передні, середні і задні.
  • Губи. За допомогою рухів губ ми можемо вимовляти слова чіткіше.
  • Увула. Це піднебінний язичок, який знаходиться над коренем мови.

До пасивних відносять:

  • Зуби.
  • Тверде небо.
  • Порожнина носа.

Важливим у формуванні красивої мови є хороший слух. Якщо людина не чує, як вимовляються слова, він не зможе їх повторити. Погодьтеся, складно щось зробити правильно, не знаючи, що саме називається правильним.

Ось чому логопеди рекомендують з маленькими дітьми не «сюсюкати», а добре і чітко вимовляти слова. Тоді і вони їх перекручувати не будуть.

Головні причини неправильного звучання

Неправильне положення органів

Маються на увазі не природжені дефекти, а безпосередньо неправильне положення органів, які беруть участь в процесі формування звуків. Наприклад, мова напружена у той момент, коли він має бути розслабленим, або ж поставлений не те положення, яке потрібне.

Також слід своєчасно напружувати і розслабляти губи. Загалом, важливо звертати увагу на вимову, яка може здаватися вірним, але насправді створювати перешкоду в процесі спілкування.

Опора тільки на голосові зв'язки

Як вже говорилося на початку, важливо уміти розмовляти, використовуючи і грудні резонатори. Тобто, бронхи і трахеї. Попри те, що «говір грудьми» здається дуже складним, насправді навчитися користуватися цим резонатором не складає ніяких труднощів. Особливо, в порівнянні з головними резонаторами. Тому що не усім під силу потрапляти в місця, розташовані в голові(лобові і гайморові порожнини), де звук примножується, стає голосніше і сильніше.

Льонь

Ми не завжди помічаємо, як лінуємося в процесі розмови. Артикуляція не може бути виконана успішно, коли ми толком не відкриваємо рот, не рухаємо щелепою, причому активно. Найчастіше людина використовує тільки губи. А цього, як ви вже розумієте, дуже мало.

Іноді надмірна втома або хвороба позначаються на артикуляції, коли просто бракує сил широко відкривати рот, задіявши ще і лицьові нерви.

Класифікація розладів

Вони виникають з різних причин. В основному, передаються у спадок, або ж у випадках, якщо мати під час вагітності вживала ліки і інші речовини, небезпечні для здоров'я дитини. Ускладнення під час пологів або ж у разі їх передчасності. Також іноді дає про себе знати стрес, провокуючи аномалії вербального спілкування. Наприклад, після найсильнішого переляку і інших емоційних потрясінь людина може почати заїкатися, або взагалі перестати говорити.

Отже, основні види розладів :

Дизартрії

Виникають при поразці м'язів мовного апарату. Людина говорить, ніби у нього «набитий рот», іноді проявляється гнусавість або нечленороздільність слів. М'язи або перенапружені, що призводить до швидкої стомлюваності, або розслаблені. При розслабленні спостерігається також підвищене слиновиділення.

Дислалії

Розлад вимови. Якраз його ми часто спостерігаємо у дітей, оскільки їх мовні органи ще не повністю сформувалися, чому вимовляти правильно слова не вдається. Також виникають із-за недостатньо хорошого слуху. Людина не розпізнає звуки, чому і відтворення їх стає неможливим.

Дисглосии

Дефекти у будові. Розрізняють:

  • Губні. Наприклад, заяча губа, при якій тканини носової порожнини і верхньої щелепи під час внутріутробного періоду просто не зрослися. Відповідно, складно здійснювати артикуляцію, коли між губою і носом знаходиться тріщина.
  • Зубні. Щербинки, що так ваблять погляд, між зубами приносять немало труднощів їх власникові. Кінчик язика провалюється при вимові «Д», «Л», «Н», «Т». Також трапляється, коли зуби ростуть в не правильному положенні, що теж заважає в процесі спілкування.
  • Щелепні. Коли змінена форма щелепи, верхньої, нижньої або відразу обох.
  • Мовні. Незручність може принести занадто велику мову, або ж його укорочена вуздечка. При паралічі також складно вимовляти слова.
  • Піднебінні. Коли в небі утворюється тріщина.
  • Носові. Пам'ятайте, як звучать ваші слова при нежиті?

Дисфемия

Виникає при порушенні ідеомоторної мозкової координації. Особливості в тому, що мова часто повторюється, уривається. Дисфемию ми спостерігаємо при заїканні.

Афазії

Проявляються абсолютно у будь-якому віці, викликаючи порушення, або повну відсутність мови, яка раніше була сформована. Людина може не лише зазнавати труднощі у відтворенні слів, але навіть не розуміти, що йому говорять. Перестати читати, писати і навіть запам'ятовувати імена.

Дислексия

Коли особа просто не в змозі навчитися читанню і листу. Її навіть можуть вважати безглуздою, недалекою, але насправді це не так. Світ знає багато успішних, розвинених і знаменитих людей, які своєю працею і завзятістю змогли досягти бажаного. Наприклад, страждали на дислексию Том Круз, Кіра Найтли, Альберт Ейнштейн, Уїнстон Черчіль, Квентін Тарантіно і так далі.

Рекомендація

Про те, як розвивати свою дикцію, а також найефективніші вправи артикуляцій, ми розглянули в цій статті.

Завершення

Красиво поставлена мова, правильна дикція - не природжена здатність. Це навичка, яка може виробити кожна людина, якщо у нього не порушено фізіологічне положення органів, що беруть участь в мові. Так що успіхів вам, пробуйте і все у вас вийти!

Рекомендуємо також пройти тест, на роботу мозку.

Матеріал підготувала психолог, гештальт-терапевт, Журавина Аліна

[6721] [1]

0

[6721] [1]

[6721] [1]

"

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.

Privacy Protected